Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Η ΕΡΑ ΠΕ Ημαθίας (Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας), για την κλήρωση του σημαιοφόρου στα δημοτικά.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΩΝ

Η διάταξη του ΠΔ 79/2017 (Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) για την επιλογή, μέσα από κλήρωση, σημαιοφόρου και παραστατών στις παρελάσεις προκαλεί έντονο διάλογο και συζήτηση. Θεωρούμε ότι κάθε μαθητής και μαθήτρια πρέπει να έχει τη δυνατότητα και την υπερηφάνεια να τιμήσει το σύμβολο της πατρίδας, τη σημαία. Όλοι, όσοι μετέχουν της ελληνικής παιδείας, πρέπει να έχουν το
δικαίωμα να την κρατούν και την υποχρέωση να την υπερασπίζονται.
Η πατρίδα μας έχει ανάγκη τη διάθεση και την προσφορά όλων για την υπεράσπιση των συμφερόντων της και τη βελτίωση και ανύψωση του πνευματικού και πολιτισμικού επιπέδου των πολιτών, θέτοντας κοινωνούς της προσπάθειας αυτής όλους τους πολίτες, χωρίς τον αποκλεισμό ταξικών κοινωνικών ομάδων.
Είναι γενικά παραδεκτό, από επιστημονικές έρευνες και μελέτες, ότι παρά τις στοχευμένες προσπάθειες για την οικοδόμηση ενός σχολείου ίσων ευκαιριών για όλους τους μαθητές της χώρας, είναι μακρύς ακόμα ο δρόμος για την επίτευξή του, αφού το γεγονός αυτό συνάδει με την άρση των ανισοτήτων στην ευρύτερη κοινωνία.
Το σχολείο ως μηχανισμός του κράτους δικαίου έχει στόχο, μέσα από την προαγωγή της συνεργασίας και της συλλογικότητας, την άμβλυνση του εγωκεντρισμού και του ατομικισμού, να καλλιεργήσει δεξιότητες, γνώσεις, κριτική σκέψη, ηθική ανάταση και αυτοεκτίμηση για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με τη σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών και η αριστεία έχουν ποικίλους τρόπους να καταγραφούν και να αναδειχτούν.
Η γνώση έχει τη δική της αυταξία και επιτυγχάνει το στόχο της όταν μεταφράζεται στην πράξη, στη δημιουργία προσωπικοτήτων που πορεύονται με ηθικές αξίες, με την καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης και συνεχούς βελτίωσης, του σεβασμού του Άλλου και της διάθεσης για εργασία και προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.
Πρακτικές ανταγωνισμού, εγωκεντρικής διάκρισης και αριθμητικής αξιολόγησης αποπροσανατολίζουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση- και όχι μόνο- από το στόχο της να καλλιεργήσει δεξιότητες, κριτικούς αναγνώστες, ενεργούς πολίτες και με απώτερο στόχο ευτυχισμένους ανθρώπους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ